Κανονισμός Λειτουργίας

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ  ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ – Λ.Τ. ΧΑΛΑΝΔΡΙΤΣΑΣ

 Η σχολική κοινότητα είναι μια οργανωμένη ομάδα που έχει τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας. Το Σχολείο προετοιμάζει τους μαθητές να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Η εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής οφείλει να εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί σύμφωνα με τα πρότυπα και τις ανάγκες της δημοκρατικής κοινωνίας.

Στόχος όλων των φορέων θα πρέπει να είναι η διαμόρφωση θετικού περιβάλλοντος για την εξέλιξη κάθε μαθητή ως ιδιαίτερη προσωπικότητα. Οι κλίσεις, οι επιδόσεις και τα ενδιαφέροντα κάθε μαθητή πρέπει να αναδεικνύονται στο πλαίσιο του σχολείου.

Οποιαδήποτε διάκριση λόγω κοινωνικής, φυλετικής, θρησκευτικής, οικονομικής  ή γλωσσικής ιδιαιτερότητας δεν είναι αποδεκτή στο σχολείο μας. Οι σχέσεις μαθητών – καθηγητών – γονέων- κηδεμόνων  και μαθητών μεταξύ τους, πρέπει να χαρακτηρίζονται από δημοκρατικό διάλογο, αμοιβαίο σεβασμό, αλληλεγγύη, υπευθυνότητα και συνέπεια.

 

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

  1. Το Σχολείο μας αρχίζει τη λειτουργία του στις 8:00 π.μ. και συμπληρώνει   τις    7 διδακτικές ώρες λειτουργίας του  στις  13:35  μ.μ.
  2. Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών, η παρουσία τους στην πρωινή προσευχή και συγκέντρωση καθώς και η τακτική, ανελλιπής  και όχι επιλεκτική φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
  3. Οι μαθητές παραμένουν στο σχολείο μέχρι τη λήξη του ωραρίου. Όποιος μαθητής αποχωρεί από το σχολείο στη διάρκεια του προγράμματος θα πρέπει να έχει την άδεια του Διευθυντή. Επίσης όποιος μαθητής έρχεται στο σχολείο, 2η , 3η, 4η ώρα δηλαδή μετά την 1η, πηγαίνει πρώτα στο Διευθυντή και εξηγεί τα λόγο της καθυστέρησης και παράλληλα ενημερώνεται ο κηδεμόνας του τηλεφωνικά.
  4. Η έξοδος από την τάξη γίνεται για πολύ σοβαρό λόγο. Επίσης η αυθαίρετη και αδικαιολόγητη απουσία μαθητή από το μάθημα δεν επιτρέπεται. Έξοδος των μαθητών για σχολικές δραστηριότητες από την τάξη επιτρέπεται μόνο στην περίπτωση που υπάρχει δικαιολογητικό σημείωμα για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.
  5. Κατά τη διάρκεια των διαλλειμάτων οι μαθητές δεν παραμένουν στις αίθουσες διδασκαλίας, αλλά στο προαύλιο. Το σχολείο διαθέτει κυλικείο που ελέγχεται και δεν επιτρέπεται η μετάβαση εκτός σχολείου για αγορά ειδών διατροφής.
  6. Σε περίπτωση κενού στο ωρολόγιο πρόγραμμα, οι μαθητές χωρίς να ενοχλούν τους συμμαθητές τους στις διπλανές αίθουσες, απασχολούνται με δημιουργικές δραστηριότητες στα πλαίσια των εκπαιδευτικών στόχων του σχολείου.

ΜΑΘΗΤΕΣ

 

Οι μαθητές είναι τα σημαντικότερα μέλη της σχολικής κοινότητας και αποτελούν το λόγο ύπαρξης του Σχολείου ως θεσμού. Γι αυτό θα πρέπει το περιεχόμενο της σχολικής ζωής να περιλαμβάνει όλα εκείνα τα στοιχεία και τις δραστηριότητες που καλλιεργούν αυριανούς πολίτες ελεύθερους, υπεύθυνους με ενεργό συμμετοχή, κοινωνική ευαισθησία, με ευγένεια και πολιτισμό. Ως εκ τούτου:

  1. Οι μαθητές οφείλουν να ενημερώνονται και να προετοιμάζονται καθημερινά για όλες τις ώρες των μαθημάτων ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα σε περίπτωση αναβολής ή ματαίωσης  προγραμματισμένης δραστηριότητας.
  2. Οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά στο σχεδιασμό των σχολικών δραστηριοτήτων όπως είναι τα εκπαιδευτικά προγράμματα, πολιτιστικές εκδηλώσεις, γιορτές, εκδρομές κλπ.
  3. Το Σχολείο παρέχει στους μαθητές γενική παιδεία και όλα τα μαθήματα είναι σημαντικά. Οι μαθητές θα πρέπει να παρακολουθούν προσεχτικά τη διδασκαλία όλων των μαθημάτων του σχολικού προγράμματος και να είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι.
  4. Οι μαθητές οφείλουν όχι μόνο να παρακολουθούν και να συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και να μην  παρακωλύουν το μάθημα σεβόμενοι το δικαίωμα τω συμμαθητών τους για μάθηση.
  5. Σε περίπτωση απουσίας των μαθητών, προβλέπεται ανώτατο όριο επιτρεπόμενων απουσιών, που είναι  114 ωριαίες απουσίες (Δεν δικαιολογούνται απουσίες από τον κηδεμόνα όπως στο παρελθόν). Εάν τις υπερβαίνει, η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής και ο/η μαθητής/τρια είναι υποχρεωμένος /η  να επαναλάβει τη φοίτηση του/της στην  ίδια Τάξη.
  6. Οι μαθητές οφείλουν να συμπεριφέρονται με ευπρέπεια, σεβασμό και ευγένεια προς το εκπαιδευτικό προσωπικό, τους συμμαθητές τους, ιδίως τους μικρότερους, λαμβάνοντας υπόψη τη δομή της σχολικής μονάδας (Γυμνάσιο – Λυκειακές τάξεις) και προς όλα τα πρόσωπα που βοηθούν στο έργο του σχολείου. Επισημαίνεται ότι ο λεκτικός, σωματικός και ψυχικός εκφοβισμός καθώς και φαινόμενα ενδοσχολικής βίας θεωρούνται σοβαρά παραπτώματα που δυναμιτίζουν την ομαλή λειτουργία του σχολείου και ελέγχονται αυστηρά από το Σύλλογο Καθηγητών.
  7. Είναι αυτονόητο ότι οι μαθητές πρέπει να σέβονται το σχολικό χώρο. Ο σεβασμός ως προς το φυσικό περιβάλλον, τα περιουσιακά στοιχεία του σχολείου και την περιουσία των άλλων είναι από τις βασικότερες υποχρεώσεις των μαθητών. Γι αυτό πρέπει να φροντίζουν να διατηρούν τους χώρους καθαρούς, να μη γράφουν στα θρανία, στις πόρτες καις στους τοίχους, να μην προκαλούν φθορές στα έπιπλα και στο εποπτικό υλικό,  καθώς επίσης να μην καταστρέφουν τα βιβλία τους στο τέλος του σχολικού έτους.  Οι βοηθητικοί χώροι (τουαλέτες) θα πρέπει να διατηρούνται για λόγους υγείας καθαροί και να χρησιμοποιούνται προσεχτικά και πολιτισμένα. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στο χώρο του γραφείου των καθηγητών και του Διευθυντή χωρίς πρόσκληση από εκείνους.    Οι μαθητές οφείλουν στα διαλλείματα να κινούνται στους χώρους του Σχολείου που τους έχουν υποδείξει. Αυτό είναι επιβεβλημένο όχι μόνο για λόγους καλής λειτουργίας του σχολείου αλλά και για λόγους ασφαλείας. Δεν επιτρέπονται τα κάθε φύσεως τροχοφόρα στο χώρο του προαυλίου του Σχολείου, όπως και η χρήση κάθε τροχοφόρου κατά τη διάρκεια λειτουργίας του Σχολείου.
  8. Κάθε μαθητής είναι υπεύθυνος για οποιαδήποτε εσκεμμένη φθορά προκάλεσε στη δημόσια σχολική περιουσία και ελέγχεται με παιδαγωγικά μέτρα από το Σύλλογο Καθηγητών.  Παράλληλα οι Γονείς του οφείλουν να αποκαταστήσουν τη ζημιά.
  9. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα και ηλεκτρονικά οπτικοακουστικά μέσα. Κάθε παρέκκλιση αποτελεί αντικείμενο αυστηρού παιδαγωγικού ελέγχου και αντιμετωπίζεται με τις προβλεπόμενες σχολικές κυρώσεις. Συγκεκριμένα, ο μαθητής που διαπιστώνεται να έχει στην κατοχή του κινητό τηλ. υποχρεώνεται  να το παραδώσει στον οικείο διδάσκοντα. Στη συνέχεια ενημερώνεται ο κηδεμόνας, ο οποίος μπορεί να το παραλάβει στο τέλος της ημέρας, διαφορετικά το παραλαμβάνει στο τέλος της επόμενης μέρας ο μαθητής.           Επίσης δεν επιτρέπεται η φωτογράφιση ή  βιντεοσκόπηση στο Σχολείο, εκτός εάν είναι μέρος εκπαιδευτικής διαδικασίας που γίνεται με την επίβλεψη του αρμόδιου εκπαιδευτικού.
  10. Το Σχολείο έχει υποχρέωση να προστατεύει την υγεία των μαθητών και να καταπολεμά την απόκτηση βλαπτικών συνηθειών. Γι’ αυτό δεν επιτρέπεται το κάπνισμα και η χρήση αλκοόλ όχι μόνο στο σχολικό χώρο αλλά και σε κάθε άλλη σχολική εκδήλωση εκτός αυτού. Κάθε παρέκκλιση αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου από το Σύλλογο Καθηγητών.
  11. Οι μαθητικές κοινότητες (5-μελές , 15-μελές) θα πρέπει να έχουν συνεργασία με το Σχολείο για την εφαρμογή των αρχών και των κανόνων της σχολικής ζωής σύμφωνα με την εκπαιδευτική νομοθεσία. Επίσης είναι ελεύθερες να οργανώνουν εκδηλώσεις και να παίρνουν πρωτοβουλίες για θέματα που τους αφορούν σε συνεννόηση με τους καθηγητές τους . Για τις αποφάσεις τους θα πρέπει να ενημερώνεται η Διεύθυνση του Σχολείου τουλάχιστον 2 ημέρες πριν την υλοποίησή τους.
  12. Οι μαθητές υποχρεούνται να τηρούν τα εκάστοτε υγειονομικά πρωτόκολλα όπως για την  Πανδημία covid- 19, για την οποία προβλέπεται οι ανεμβολίαστοι μαθητές να δηλώνουν κάθε Τρίτη και Παρασκευή στην πλατφόρμα edupass.gov.gr το αποτέλεσμα του self-test που έκαναν κατά το προηγούμενο 24-ωρο για να εισέλθουν στο χώρο του σχολείου,  καθώς επίσης να φορούν μάσκα τόσο εντός της τάξης όσο και στα διαλλείματα σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους εκτός της Γυμναστικής.

Αναλόγως του βαθμού παρέκκλισης των μαθητών από το πλαίσιο οργάνωσης της σχολικής ζωής, θα χρησιμοποιηθούν από το Σύλλογο Διδασκόντων του Γυμνασίου-Λ.Τ. Χαλανδρίτσας:

      α.  Παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες.         β.   Παιδαγωγικά μέτρα.

 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

 

Οι Εκπαιδευτικοί με την επιστημονική τους κατάρτιση και το ήθος τους διδάσκουν και συγχρόνως διαπαιδαγωγούν. Οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα των εκπαιδευτικών καθώς και οι σχέσεις τους με τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας και της εκπαιδευτικής ιεραρχίας περιγράφονται επακριβώς από την αντίστοιχη εκπαιδευτική νομοθεσία. Ως εκ τούτου οι εκπαιδευτικοί:

  • Με τη στάση τους συμβάλλουν στην δημιουργία ενός ήρεμου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο Σχολείο, να σέβονται την προσωπικότητα των μαθητών και των συναδέλφων τους, να εμπνέουν κυρίως με το παράδειγμά τους δημοκρατική συμπεριφορά.
  • Αντιμετωπίζουν με δίκαιο τρόπο και παιδαγωγικούς χειρισμούς θέματα που σχετίζονται με την αξιολόγηση και συμπεριφορά των μαθητών. Με τη στάση τους πρέπει να συμβάλλουν στην εκτόνωση των εντάσεων και στην αντιμετώπιση σχολικών δυσλειτουργιών, ενθαρρύνουν την ενεργό και ισότιμη συμμετοχή , προσπαθούν να αναδείξουν τις ιδιαίτερες ικανότητες και δεξιότητες αυτών δημιουργώντας θετικό κλίμα στο σχολείο.
  • Ενημερώνουν, όπως προβλέπεται, τους γονείς–κηδεμόνες, για θέματα που αφορούν την επίδοση, τη φοίτηση, τη συμπεριφορά και για θέματα που έχουν σχέση με ιδιαίτερη αντιμετώπιση μαθητών.
  • Πρέπει να σέβονται το απόρρητο των αποφάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων και των στοιχείων που αφορούν στα προσωπικά δεδομένα  καθηγητών, μαθητών, γονέων.
  • Λαμβάνουν υπόψη τους τις συνθήκες ζωής των μαθητών καθώς και τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες ώστε να αντιμετωπιστούν πιθανά προβλήματα.
  • Αναλαμβάνουν καθήκοντα εφημερευόντων και έχουν την ευθύνη  της επιτήρησης και της προστασίας των μαθητών.

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

 

Ο Διευθυντής είναι  ο διοικητικός αλλά και  ο παιδαγωγικά  υπεύθυνος  της σχολικής μονάδας. Εφαρμόζει τους νόμους, τα προεδρικά διατάγματα, τις κανονιστικές αποφάσεις, τις εγκυκλίους, και τις υπηρεσιακές εντολές των Στελεχών της Διοίκησης και υλοποιεί τις αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων.

Ως εκ τούτου ο Διευθυντής:

  • Οφείλει να είναι έντιμος, δίκαιος, αντικειμενικός και συνεπής, όπως επίσης να προβλέπει, να προλαμβάνει και να διαχειρίζεται με πνεύμα δημοκρατικό τις δυσκολίες, τις πιθανές τριβές και τις αντιπαραθέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών και να διατηρεί την ισορροπία των διαπροσωπικών σχέσεων.
  • Είναι υπεύθυνος, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του σχολείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών.
  • Ο ρόλος του είναι εμψυχωτικός, υποστηρικτικός, διαμεσολαβητικός, καθοδηγητικός, αλλά και ελεγκτικός με αποφάσεις σύννομες και παιδαγωγικά ορθές.
  • Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.

 

ΓΟΝΕΙΣ-ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

 

Το Σχολείο αποδίδει μεγάλη σημασία στην επικοινωνία και τη συνεργασία με τους Γονείς-Κηδεμόνες των μαθητών και τον εκλεγμένο Σύλλογό τους διότι η προσπάθεια του Σχολείου ιδίως σε θέματα αγωγής και συμπεριφοράς, δεν μπορεί να ευδοκιμήσει χωρίς τη συμπαράσταση και της οικογένειας εν γένει.

Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο Σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.

Ο Σύλλογος Γονέων/Κηδεμόνων βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον/τη Διευθυντή/ρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου, αλλά και με τον/την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου, για θέματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου, καθώς και να φροντίζει για την καλλιέργεια  ενός καλού, συνεργατικού κλίματος μεταξύ όλων των παραγόντων της σχολικής ζωής.

  1. Οι Γονείς-Κηδεμόνες πρέπει να φροντίζουν για τη δημιουργία καλών σχέσεων με το Εκπαιδευτικό Προσωπικό και να ανταποκρίνονται στις προσκλήσεις του Σχολείου για κάθε θέμα που αφορά το παιδί τους. Δεν πρέπει να παραβλέπουν ότι η εμπιστοσύνη του μαθητή στο Σχολείο ενισχύεται και από τη θετική στάση των Γονέων προς το Σχολείο και τον Καθηγητή.
  2. Οι Γονείς-Κηδεμόνες είναι καλό να ενημερώνουν το Διευθυντή και τους Εκπαιδευτικούς για θέματα υγείας των μαθητών ή σχετικά με θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασής τους, τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά τους. Έτσι, οι εκπαιδευτικοί θα μπορέσουν να προσαρμόσουν ανάλογα τη συμπεριφορά τους και να αντιμετωπίσουν με ευαισθησία και εχεμύθεια τα ιδιαίτερα προβλήματα αυτών.
  3. Οι Γονείς-Κηδεμόνες δεν παραλείπουν να ενημερώνονται τακτικά για τη φοίτηση, τη σχολική επίδοση και συμπεριφορά των μαθητών. Οφείλουν λοιπόν, να βρίσκονται σε συχνή επικοινωνία και συνεργασία με το Σχολείο. Όπως επίσης και το Σχολείο με τη σειρά του οφείλει να ειδοποιεί εκτάκτως τους Γονείς για οποιαδήποτε παραβατική ενέργεια του παιδιού τους. Υπενθυμίζουμε ότι οι Γονείς ευθύνονται  εξ ολοκλήρου για την τακτική και ανελλιπή φοίτηση των παιδιών τους.

Ο Γονέας-Κηδεμόνας ενημερώνεται για τις απουσίες από τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος, με κάθε πρόσφορο μέσο (τηλεφώνημα, ή μήνυμα σταλμένο από το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του Σχολείου). Απαραίτητη προϋπόθεση  είναι η έγκαιρη γνωστοποίηση – επικαιροποίηση των προσωπικών στοιχείων επικοινωνίας των γονέων-κηδεμόνων (τηλέφωνα, e-mail).

  1. Οι Γονείς –Κηδεμόνες πρέπει να συμμετέχουν στα συλλογικά τους όργανα.
  2. Το Γυμνάσιο Λ.Τ. Χαλανδρίτσας στο πλαίσιο της καλής συνεργασίας μεταξύ μαθητών, καθηγητών, γονέων  και κηδεμόνων διαχρονικά θεωρεί απαραίτητη τη συγκρότηση του Σχολικού Συμβουλίου για να αποφασίζει και να επιλύει  προβλήματα της Σχολικής κοινότητας.

 

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή/της Διευθύντριας του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, του προεδρείου του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου του Σχολείου και του εκπροσώπου του Δήμου/της κοινότητας. Επιπλέον, έχει εγκριθεί από τον Συντονιστή /τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου μας, καθώς και από τον/την Διευθυντή/ρια Εκπαίδευσης (άρθρο 37, Ν.4692/2020).